خرید انگشتر فیروزه

 

در كتاب علامه مجلسي روايت از پیامبر اكرم(صل الله علیه و آله وسلم): هر كس فيروزه را در روز يك با ر نگاه كند پنج توشه در فردوس به رويش گشوده مي شود.

 

دومين روايت : اولين هديه اي كه خدا به فرستاده اكرم(ص) در غار حراء سنگ فيروزه بود و از طريق جبرئيل به ايشان داده شده‌است.

 

حضرت امام راست گو (علیه السلام) می‌فرماید حاجتمند نمیشود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد ونیز فرستاده پروردگار میفرماید آفریدگار دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.

همینطور در برخی احادیث آمده میباشد که:

 

الف) سبب بى نيازى و دورى فقر مى گردد.

ب) جهت ايجاد فرزند مؤثر میباشد.

ج) در استجابت دعا مؤثر می‌باشد.

د) برهان فتح و پيروزى می باشد.

هـ) به دور گرداننده دردها از ديدگان هست.

و) موجب گشايش سينه مى گردد.

ز) قوت دل را زيادمى كند

ح) سبب برآورده شدن حاجات مى شود.

 

 

يكى از خادمان امام هادى (عليه السلام) از آن حضرت جهت زيارت على بن موسى الرضا اذن هجرت به سرزمين طوس گرفت. حضرت به وی فرمودند: انگشترى با نگين عقيق رنگ زرد به همپا داشته باش كه بر روى آن حك گردیده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوى نگين «محمد و على» حك كن.

 

خادم مى گويد: از نزد امام بيرون شدم و انگشترى را طبق فرمان امام تهيه كردم و مجدداً براى خداحافظى به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشترى ديگر با نگين فيروزه بايد همراهت نمايى كه در بين طوس و نيشابور شيرى با تو روبه رو مى شود و قافله را از روش رفتن بازمى دارااست، به سوى آن شير رفته و انگشتر را نشانش مى دهى، به وی بگومولاى اینجانب مى گويد از روش كنار برو. آن گاه بیش تر كرد، بايد نقش روى انگشتر الملك لله و سمت ديگر آن «الملك لله الواحد القهار» باشد كه انگشتر حضرت على (عليه السلام) اين نقش را داشته هست. كه آن سپرى در قبال درندگان و برهان پيروزى در جنگهاست.