از کیمیا ترین سنگ های قیمتی عالم سنگ بریل قرمز‌رنگ (Bixbite) است، که فقط در چندین ایالت یوتا و نیومکزیکو تا به اکنون یافت شده هست . این خرید انگشتر فیروزه سنگ برای بار نخستین توسط پزشک هاجز لامار، در مواد معدنی از یوتا، به کشف رسید . در حال حاضر، این سنگ صرفا در کوه Wah Wah در یوتا وجود دارد . ارزش آن در هر قیراط ۱۰۰۰۰ دلار است .

 
سنگ
بریل قرمز سنگ
ماسگراویت، جدیدترین سنگ
یک عدد از جدیدترین سنگ های قیمتی و با دارای ارزش بالایی در دربین دیگر سنگ های قیمتی می‌باشد . این سنگ ترکیبی از عنصرها بریلیم، منیزیم و آلومینیوم می باشد . علت نام گذاری این سنگ این می باشد که برای اولین توشه در ناحیه ماسگریو Musgrave در سال ۱۹۶۷ در استرالیا کشف شد . اما این ایام در بخش ها گرینلند و ماداگاسکار هم می توانید این سنگ را بیابید . بها این سنگ در هر قیراط ۳۵,۰۰۰ دلار محاسبه شده است .
 
سنگ
ماسگاریتیو پینیت،
کیمیا تری سنگ های جهان
کیمیا ترین سنگی که برای ساخت جواهرات استعمال می شود سنگ پینیت میباشد که بر روی زمین دارای اسم و رسم شده هست . این سنگ که عنوان کیمیا ترین مدل سنگ را به خویش اختصاص داده حدود ۲۵ عدد از آن در جهان کشف شده است . قیمت این سنگ حدود ۵۰٫۰۰۰ تا ۶۰٫۰۰۰ دلار در هر قیراط محاسبه گردیده هست .
 
برای
رزرو آنلاین بلیط قطار اینجا را کلیک کنید
سنگ
پینیت گراندیدریت،
گران ارزش ترین سنگ
کشف کننده سنگ Grandidier می‌باشد و نام Grandidierite از نام او گرفته گردیده است . موادتشکیل دهنده منیزیم، آهن، آلومینیوم، منجر گردیده سنگ به رنگ آبی و سبز و سپید در بیاید . آهن جانور در آن باعث گردیده رنگی مایل به سبز در آن تولید شود . گراندیدریت تنها در ماداگاسکار یافت وجود دارااست . ارزش در هر قیراط ۱۰۰٫۰۰۰ دلار برای این سنگ محاسبه گردیده می‌باشد .
 
گران
بها ترین سنگ جهان چند
از سنگ های دارای شهرت جهان دیده
گربه| Actinolite
اسم این سنگ دیده گربه نام دارد، البته نام‌های دیگری هم برای این سنگ در حیث گرفته شده است، که به ترتیب عین الهر و یا سنگ سیفون می باشند . سنگ دیده گربه بدلیل وجود بلورهای موازی روتیل، یک خط براق سفید رنگ یا نقره ای رنگ در آن وجود دارد، که این منجر خواص نوری ویژه در این سنگ می‌شود . سنگ دیده گربه با رنگ بندی متنوع یافت میشود . سنگ چشم گربه به استدلال برق جذابی که بر روی آن وجود دارد ، مورد استقبال اکثری از اشخاص قرار گرفته میباشد و بعنوان یکی از جواهرات و سنگ‌های قیمتی پرطرفدار بشمار می‌آید .
 
خاصیت
درمانی دیده گربه : تولید
آرامش سبب ساز
تولید شور در افراد ارتقاء
انرژی مثبت در افراد