x تبلیغات
مرجع مقالات رسمی صنعت جواهر سازی

خواص سنگ فیروزه

 سنگ لاوا در شمار سنگ هایی قرار داراست که خواص سنگ فیروزه  از قدیم تا کنون، نسبتاً در عمده فرهنگ و تمدن ها و ادیان مسئله اعتنا و استعمال قرار گرفته میباشد .

 
پیش تر به خواص سنگ ها, قدمت و پیشینه آن ها و باورهای رایج در میان ادیان پرداختیم . باورهایی که خبر از خوش یمنی سنگ ها و خاصیت سحرآمیز آن ها بر چاکرا ها و مراکز انرژی بشر ها می دادند . اگر‌چه قصه ها و افسانه های زیادی در رابطه انرژی متعدد سنگ ها بر بشر ها و ارتباط خاص آن ها با برخی افراد، دهن به دهن چرخیده است, البته جذاب هست بدانید ماحصل پژوهش های اخیر, در خصوص گونه های سنگ ها و تاثیرات آن ها بر روی رفتار و کردار اشخاص خیر صرفا نشان دهنده درستی و صحت افسانه های گذشتگان می‌باشد بلکه چرایی آن باور ها را بر همگان صریح کرده است .
 
تاثیراتی
که در ناخودآگاه بوده و بی هیچ ادله واضح و موجهی, باعث کشش و جذب افراد به سمت سنگ های خواص سنگ فیروزه و جادوی آن بدون شک از بزرگترین خواص سنگ فیروزه در فی مابین سایر گوهر ها, می توان به خواص درمانی این سنگ اشاره کرد .
 
اگر چه قدمت و پیشینه به کارگیری از سنگ فیروزه در ساخت جواهرات و زیورآلات به 5500 سال پیش از تولد مسیح باز می گردد, ولی دیدنی هست بدانید خواص سنگ فیروزه و داشتن صدها هزار رنگ متنوع آبی رنگ و سبز, همواره باعث دقت و به کارگیری از این سنگ در صنعت جواهرسازی و زیورآلات گردیده میباشد . چون جواهرات با ادغام سنگ فیروزه همواره از جذابیت خاصی یاور بوده اند .
 
امروزه شاهد گونه های دستبندها و گردنبندهایی هستیم که در پباده سازی و تولید آن ها از سنگ فیروزه به کارگیری گردیده می‌باشد . اکسسوری هایی که در عین ظرافت و سادگی, مکمل اصالت و شیک پوشی شما می شوند .
 
زیبایی و گیرایی سنگ فیروزه بر همگان واضح است, اما عمر به کار گیری از این سنگ, بیان‌کننده خواص سنگ فیروزه و اعتقاداتی است که حاکی از خواص سحرآمیز این سنگ برای معالجه و یا این که پیشگیری از بعضی بیماری ها می باشد .
 
جذاب هست بدانید اعتقاد و یقین به خواص سنگ فیروزه, در میان مصریان نیز مرسوم بوده هست . به گونه ای که از سنگ فیروزه ذیل تیتر سنگ زندگی اسم می بردند .
 
خاصیت
سنگ فیروزه در دنیا معنوی داستان های بیشماری میباشند که به خواص سنگ فیروزه, از حیث معنوی اشاره کرده اند .
از گزاره خواص سنگ فیروزه که در احادیث به آن ها اشاره شده است می توانایی چنین اسم برد:
بی
نیازی و دوری از فقر باروری
اثر گذار
در فتح و پیروزی قوت
قلب برآورده
شدن حاجات استجابت
دعا بهبود
زندگی زناشویی رفع
خلل ها و گشایش امور دفع
بلایا تولید
اقبال و خوش شانسی خاصیت
درمانی سنگ فیروزه پژوهش ها به دست آمده نشان دهنده خاصیت سنگ ها, خصوصا خواص درمانی سنگ فیروزه می باشد .
از گزاره خواص علمی و اثبات شده سنگ فیروزه می توانایی به مورد ها تحت اشاره کرد:
تولید
حس آرامش ارتقاء
انرژی سم
زدایی ترمیم
بافت ها رفع
خستگی تولید
تعادل و تهیه و تنظیم چاکراهای چهارم، پنجم و ششم تصفیه
ریه ها معالجه
گلو درد تقویت
دیده و بینایی درمان
آب مروارید یاری
به مراحل درمان روماتیسم درمان
نقرس التیام
دهنده اعصاب درمان
آب مروارید ضد
التهاب کمک
به درمان مشکلات معده خاصیت
خصوصی و پنهانی سنگ فیروزه فیروزه, سنگ قدرتمندی هست که به تیتر یکی از اصلی ترین ابزار مدیتیشن به مراحل پاک سازی امداد کرده و باعث می شود تا شما پذیرای هر آنچه در کائنات جانور است, باشید .
 
بومیان ایالات متحده از سنگ فیروزه تحت تیتر سنگ افق یا این که سنگ فردوس اسم می بردند و معتقد بودند این سنگ رابطی بین این عالم و دنیای ماورالطبیعی می‌باشد .
 
از گزاره خواص سنگ فیروزه می توان به قابلیت تغییر‌و تحول رنگ دادن این سنگ اشاره کرد . چون سنگ فیروزه با تغییر و تحول رنگ، نشان دهنده تندرست تن و هاله می باشد .
 
سنگ
فیروزه نماد و سمبل ماه آذر به عبارتی طوری که می دانید انرژی جانور در سنگ فیروزه از در میان امواج کیهانی پیشین و با به کار گیری از این سنگ در قالب دستبند, گوشواره و دیگر اکسسوری ها به شما انتقال داده می شود . جذاب هست بدانید در در بین انواع ماه ها و صور های فلکی گوناگون، خواص سنگ فیروزه بخش اعظم مشتمل بر هم اکنون کسانی می شود که زاده ماه آذر باشند .
 
گوناگون می شود . آزمایشات اخیر و پژوهش ها گسترده نشان می دهد که متولدین هر ماه, سنگ ماه به دنیاآمدن خودشان را دارند که متناسب با روحیات و سرشت آن ها است . سنگ هایی که انرژی شان از امواج کیهانی و کهکشان ها عبور می کند و به واسطه دستبند و یا گردن بند با بدن شما در تماس قرار می گیرند و منجر انتقال انرژی به شما می شوند .
 
در اینجا می خوا‌هیم به معرفی یک عدد از سنگ های دوست داستنی و لبریز کاربرد در صنعت زیورآلات و خواص آن بپردازیم .
 
سنگ
لاوا تولید شم آرامش و تسکین با لمس این سنگ, مدرک بر انرژی هست که سنگ لاوا از هسته زمین با خودش به هم پا آورده می باشد . اگر چه سنگ لاوا در شمار سنگ های قابل دسترس قرار دارد, البته از سابق ترین و دیرینه ترین سنگ های جانور در دنیا است که به رخ مذاب مستقیما از هسته زمین به سطح می آید و با سرد شدن تدریجی مواد مذاب, شکل می گیرد .
 
از آنجا که سرچشمه بروز سنگ لاوا از دل زمین و انرژی خالص آن فیس گرفته است, امروزه بسیاری از اشخاص بر این باورند که سنگ لاوا می تواند نمادی از تولدی مجدد باشد .
 
خواص
سنگ لاوا بهبود
سعی کبد ارتقاء
توان سیستم عصبی آرامش
بخش کمک
به تسریع روند لاغری و کاهش وزن تقویت
اعصاب رفع
خستگی سنگ
لاوا, سمبل ماه آبان به عبارتی طوری که پیش تر اشاره کردیم, متولدین هر ماه، عنصر و سنگ منحصربه‌فرد خودشان را دارند .
 
پژوهش ها به دست آمده از تاثیرگذاری بیش از حد سنگ لاوا بر روی افرادی که در مدت وقتی 24 اکتبر تا 22 نوامبر متولد شده اند, خبر می دهد . این بدان معناست که به همراه داشتن سنگ لاوا توسط اشخاصی که زاده آبان هستند, علاوه بر تعدیل انرژی های درونی سبب بهبود اخلاق و کردار و کاهش استرس در آن ها می شود .
 
کاربرد
سنگ ها در صنعت زیورآلات برخلاف گذشته, امروزه معیار انتخاب خانم ها و آقایان برای انواع اکسسوری ها و زیورآلات سادگی می باشد . دقت به سادگی منجر گردیده تا امروزه شاهد زیورآلات متنوعی از برند های گوناگون باشیم که با به کار بردن پباده سازی معمولی و در عین حال خاص توجه همگان را به سوی خود جلب کرده اند . از پاراگراف دوستداشتنی ترین این زیورآلات می توانیم به انواع دستبند هایی اشاره کنیم که در طراحی آن ها از سنگ های متفاوتی با در حیث تصاحب کردن ماه به دنیا آمدن و تبادل انرژی در میان عنصرها آن ماه, استعمال شده است . سنگ لاوا از پاراگراف مرسوم ترین سنگ ها برای استعمال در طراحی و تولید انواع دستبند ها و گردن بند ها هست .

اشک سرخپوست

 اشک سرخپوست یا این که ((سنگ غم)) خیلی تیره میباشد البته در عین درحال حاضر روشنایی را از خویش عبور می دهد . درصورتی که شما تکه کوچکی خرید انگشتر فیروزه  از آن را جلوی نوروروشنایی نگه دارید می توانید همچون شیشه ، طرف دیگر را مشاهده کنید . به هر اکنون ، در صورتی‌که شما از سنگ اشک سرخپوست برای جذب احساسات منفی به کار گیری فرمایید ، خواهید دید که قسمتی از فضای درونی آن تیره و کدر می شود و گهگاه اوقات آن گاه از برطرف شدن حزن و غم مجدد شفاف می گردد .

سنگ
شفاف (حجرالبرق) حجرالبرق یا این که ((سنگ رهبری)) یک سنگ تقویت کننده و نیرو دهنده است که انرژی قلب را احیا می نماید و دربین انرژیهای زنانه و مردانه در بدن تعادل ایجاد می نماید . این سنگ سبز رنگ میباشد و فراوان دوست داشتنی و نگهدارنده قلب هست . بخش اعظمی از نوپا هایی که خجالتی ، ترسو و فرمانبردار و سربه ذیل میباشند برای بازیابی اعتماد به نفس نیاز به چنین سنگی دارا‌هستند .
این سنگ به شخص یاری می کند تا فعال باشد و کارش را آنطور که خودش می خواهد شروع نماید و خلاصه نوآوری فعالیت را در دست گیرد . بچه هایی که در گیر تنگی نفس میباشند ، به سوی این سنگ جذب می شوند چون این سنگ ریه ها را باز می نماید و سبب ساز می شود شم سبکی و ادب نمایند .
عقیق
سرخ سنگ عقیق یا این که ((سنگ عزت نفس)) برای تقویت احساس احترام به نفس و بها قایل شدن برای خویشتن به کار می رود . رنگ های نارنجی رنگ تیره این سنگ به خیر بیان کنده نیروی تقویت کننده چاکراهای نخستین و دوم و سوم دراین سنگ است و سبب ساز شم امنیت و عشق و علاقه به خویشتن می شود . رگه های صورتی رنگ موجود در این سنگ ، عشق و علاقه و عشق را در در میان پدر و مادر و فرزند تقویت می نماید . این سنگ همینطور برای بیماریهای پوستی از پاراگراف آکنه بکار می رود . برای این کار سنگ را در بالای پوست نگه داشته و برای مدت یک سری دقیقه به فیس دایره وار جنبش دهید .
کوارتز
شفاف کوارتز روشن یا این که ((سنگ شفابخش)) نوعی کریستال می باشد که برای همگی گونه درمان به کار می رود . هر سنگ کوارتز در واقع نیرو و انرژی خاصی داراست و از خاصیت شفابخشی ویژه ای برخوردار هست . هنگامی که نوپا تکه ای از این سنگ را در دست می گیرد ، انرژی آن یا این که خیلی آهسته تخلیه می شود یا این که خیلی پرسرعت و ناگهانی . در حین خالی شدن انرژی سنگ ، کودک شم می نماید که گویا در معرض یک شوک الکتریکی ملایم قرار گرفته می باشد . همین انرژی ارگانیک ، کافی هست که هر گونه شم ناراحتی و اندوه از طفل بدور شود و حالت منفی احساساتی در وی تغییر نماید و حس شادابی و نشاط کند . در صورتی‌که کسی چندین تکه از این سنگ به هم پا داشته باشد انگار اشکال مختلفی از سنگهای شفابخش را به همراه دارااست چون هر تکه از سنگ کوارتز واضح دارنده خاصیت درمانی خاصی می باشد و او می تواند از آنان در موردها و موقعیتهای گوناگون استفاده نماید . تیم این سنگها همچنین برای سازماندهی ذهن ها متفرق و از دربین بردن نیروهای منفی اثرگذار می باشند .
 

با سنگ‌های قیمتی و انواع رنگ‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید

 اکثری از اشخاص به شیوهای جواهرات را خریداری مینمایند به تیتر نمونه، آنها می خواهند یک یاقوت کبود، یک تورمالین یا این که یک آمیتیست را خریداری نمایند . اما خرید انگشتر فیروزه چیزی که ما در کسب و عمل جواهرات رنگی آموخته‌ایم این هست که بیشتر مشتریان در همه موارد با رنگ سرگرم به کار می باشند و کمتر به گونه های گوناگون جواهر دقت دارند .

از آنجا که رنگ در واقع مهم‌ترین استدلال برای اکثر مردم در هنگام خرید سنگ‌های قیمتی است، پیدا کردن سنگ‌ها توسط رنگ اکثر اوقات می تواند اختلال باشد؛ بنابراین برای کسانی که می‌خواهند بدانند که گزینه‌های آن‌ها در رنگ‌های یگانه چیست، در اینجا فهرستی از گونه های جواهر که توسط رنگ تهیه و تنظیم شده‌اند، را به شما معرفی می‌کنیم . از آنجایی که صدها بدن از رنگ‌های موجود در سنگ‌های رنگی وجود دارد، ما این فهرست را در اطراف رنگ‌های مبنا یا خانواده‌های رنگی سازماندهی کرده‌ایم .
 
سنگ‌های
قیمتی آبی رنگ
احساس آبی چیز نیکی نیست، ولی پوشیدن آبی می‌تواند خیلی عالی باشد به ویژه در حالتی که آن به صورت جواهرات و سنگ‌های قیمتی رنگ مالامال زرق و برق باشد . برای افرادی که آبی‌رنگ را به تیتر رنگ قضیه عشق خود گزینش می‌کنند، نگاه به این سنگ‌های قیمتی، برای آن ها یک احساس خوب به ارمغان میاورد .
 
آکوامارین
Aquamarine
یکسری منظوره و دوستداشتنی در اکثری از پیکربندی و طرح‌ها، آکوامارین یک تعیین مقرون به صرفه از گوهر آبی رنگ نسبت به یاقوت کبود می باشد . این سنگ گران‌بها در سایه‌های آبی رنگ با نکات سبز و فیروزهای رنگ ظواهر میشود و به میزان کافی برای هر طرح رنگی که شما در ذهن دارید منطبق داراست . در شرای شما به دنبال سنگ نوزدهمین سالگرد ازدواج هستید، آکوامارین سنگ سالگرد تزویج برای شما می‌باشد .
 
آکوامارین
Aquamarine آکوامارین
Aquamarine سنگ
لاجورد Lapis lazuli
همیشه به‌عنوان یک سنگ قیمتی طلا جواهرات و جواهر در لحاظ گرفته منی شود . lapis lazuli جذابیت اکثری برای طرف داران رنگ آبی‌رنگ دارااست . این نیز “به طور رسمی” سنگ برای نهمی سالگرد ازدواج هست . به سنگ لاجورد در طلا و جواهرات و جواهر هنر و صنعت های دستی نگاه کنید، که خویش را به خیر به ویژگی‌های سنگ آبی عمیق میدهد .
 
سنگ
لاجورد Lapis lazuli سنگ
لاجورد Lapis lazuli یاقوت
کبود Sapphire
بیشتر مردم هنگامی در موضوع یک جواهر آبی اندیشه میکنند آن‌ها به خاطره یاقوت کبود میافتند . یاقوت کبود انتخابی بی‌انتها که به حیث می‌رسد در منزل تقریباً در هر زمینه، چه در الماس زنجیر شده در یک رینگ تزویج یا در یک گردنبند طلای پر زرق و برق در طرح‌های امروزی به سنتی . این نیز سنگ‌های قیمتی پیشنهاد گردیده برای جشن و پای کوبی سالگرد پنج‌مین عید و یا این که متولدین سپتامبر می باشد .
 
یاقوت
کبود Sapphire یاقوت
کبود Sapphire

خواص سنگ روبی زوئیسیت Ruby Zoisite

 سنگی تزئینی که ترکیبی از عده های واضح سبز خرید انگشتر فیروزه سنگ معدن با یاقوت کدر هست که در تانزانیا یافت می شود و ظاهری قابل تشخیص دارد .

 
زوئیسیت بیش از دو قرن است که بعنوان سنگ زینتی به کارگیری می شود . برای تشکیل روبی زوایسیت، معمولاً روبی قرمز سکو میانگین بطور نامنظم در سراسر زوایسیت سبز پخش می شود .
 
روبی به شکلی که در زوئیسیت ادغام شده، در قاره افریقا در سنگهای سطحی کوه کلیمانجارو در تانزانیا یافت شد . مدل های حجیم زوئیسیت که دربرگیرنده پاره ای روبی و گاهی سنگ آتشفشانی تیره است، تراش داده می شود تا سنگی زینتی از آن ساخته شود .
 
این سنگ قدرتمند انرژی منفی را به انرژی مثبت تبدیل می کند، رخوت و خمودگی را از در بین برده و انرژی فیزیکی را ارتقاء می دهد . به فرایندهای خیالی نیرو بخشیده و شخص را به اهدافش می رساند .
 
روبی اکثر زمان ها در کانال سنگ زوئیسیت یافت می شود و این ادغام در وصال شخص به متانت و حفظ آن یاری می نماید . فردیت و ارتباطات شخص با دیگرافراد را همزمان تقویت می کند .
 
روبی زوئیسیت یک کریستال تثبیت کننده است، سرعت ضربان قلب را کاهش می دهد و انرژی را با امواجی کوتاه و آهسته بخش سوق دهی می کند . این سنگ به جسم و ذهن یاری می نماید تا تحت استرس و نگرانی، وقار داشته باشند . همچنین محافظی در برابر ویروسها و عفونتها به خصوص عفونتهای باکتریایی میباشد و تورم را تسکین میدهد .
 
کاربردهای روبی زوئیسیت مشتمل بر تقویت باروری، یاری به بیماریهای بیضه و تخمدان، خنثی کردن اسیدیته بالا، بیخوابی، مشکل‌ها قلبی و ارتقاء قوای بدن هست .
 
سنگی فوق العاده برای تولید سفرهای ماورایی ذهن و امداد به تصویرسازی عمل اعصاب بینی خود یا این که رهبری یک تیم میباشد .
 
سنگ رخ فلکی قوس می‌باشد و به درس دادن مقررات اجتماعی در کنار مراقبت شور طبیعی و خودجوشی یاری می کند .
 
با چاکرای اول یا این که ریشه ای و چاکرای چهارم یا این که قلب دارای ارتباط میباشد .
 

خواص انگشتر فیروزه

 خرید انگشتر فیروزه

 

فیروزه سنگی پرطرفدار در بین مردم کشور‌ایران میباشد، به دلیل آن که خاصیت درمانی اکثری دارااست و آیتم توصیه ائمه اطهار علیه السلام می باشد. مردم کشور ایران بر پایه ی اعتقادات خویش این سنگ را به صورت‌های مختلفی گزینه به کارگیری قرار میدهند. انگشتری که نگین آن سنگ فیروزه میباشد در میان زنان و مردان بسیار پرطرفدار و دوستداشتنی میباشد. از این رو ما درین نوشتار قصد داریم با معرفی خاصیت انگشتر فیروزه شما‌را در آشنایی هر چه طولانی تر این سنگ گران‌قیمت کمک نماییم. پس تا انتهای این نوشتار یاور ما باشید.

 

 

خاصیت انگشتر فیروزه

خاصیت انگشتر فیروزه برای تن

به کار گیری از انگشتر فیروزه از قدیم الایام در جمهوری اسلامی ایران رایج بوده میباشد. مردم روزگاران قدیم معتقد بودند سنگ فیروزه خاصیت درمانی اکثری برای تن آن ها داشته لذا آن را در انگشتر، گردن آویز، دستبند و حتی گوشواره خویش به عمل می‌بردند. این اعتقادوباور نسل به نسل به مردم روزگاران نو منقل شد و سینه به سینه دربین آن ها نقل گشت. به نحوی که امروزه ما شاهد استعمال از سنگ فیروزه در پباده سازی و تولید زیورآلات خویش از گزاره انگشتر هستیم. از گزاره خاصیت درمانی سنگ فیروزه برای تن که مردم را به به کارگیری از خویش ترغیب مینماید می‌قدرت به موردها تحت اشاره نمود:

 

معالجه دل درد

در طول‌های قدیم به هر کس دچار به شکم درد میشد، پودر سنگ فیروزه را به وی می‌خوراندند. به این دلیل‌که معتقد بودند فیروزه خاصیتی دارااست که میتواند دل درد را التیام دهد. لذا یک کدام از مهمترین خاصیت انگشتر فیروزه معالجه دل درد میباشد.

 

خاصیت انگشتر فیروزه درباره با تقویت دیده

هر کس دچار به بیماری‌های چشمی میباشد و یا می خواهد کارکرد دیده خویش را بهبود ببخشد میتواند سنگ فیروزه را روی دیده‌های خویش بگذارد و یا یکسری دقیقه‌ای به آن نگاه نماید. حتی میتواند از طوطیا سنگ فیروزه به کار گیری کند. استعمال از طوطیا سنگ فیروزه مخصوصاً برای افرادی که روئت کرد خویش را در شب از دست می دهند بسیار سفارش شده‌است. این سنگ خاصیتی داراست که قادر است سپید شدن مردمک دیده و یا این که هر بیماری چشمی را معالجه کند.

 

فیروزه تقلبی چیست؟

 خرید انگشتر فیروزه

 

پس از یک شباروز زیرا حریق گشوده گیرند (حریق را خاموش نمایند) همچنان برقرار بگذارند تا سرد شود که در حالتی که در گرمی خارج نمایند (خارج آورند) بشکند و ترکیده بود پاراگرافٔ آن، زیرا سرد شود آن خنور را بشکنند، جوهری (گوهر) مثل جوهر پیروزه به نهایت رنگ و خوب خارج آید، پس آن را بشکنند و با چرخ حکاکان از آن نگین و آنچه خواهند راست نمایند (صحیح نمایند) و آن را با چرخ سرب قابل انعطاف نمایند و با چرخ چنار و جلای عقیق، جلا دهند تا صاف و پر‌نور گردد.

 

جوهری نیشابوری همینطور نحوه ایجاد خضرا (که آن را یکی از دیگر از اشکال شبیه‌های فیروزه می‌دانستند) را توضیح داده و در انتها نوشته میباشد:...و آن نگین به این ترتیب رنگ فیروزهٔ بواسحاقی گرفته بود. تالیف کنندهٔ تیم الصنایع، روشی دیگر را (با مخلوط‌های نسبتاً گوناگون) توضیح میدهد: در کار ساختن فیروزه که از کانی فرق نتوان کرد و بعد از توضیح نحوه تولید فیروزهٔ تصنعی، آن را اینگونه تعریف نموده است: آن‌گاه خارج آرد فیروزهٔ لطیف در نهایت تازگی و لطافت و نیکو باشد انشاالله.

 

در عرایس الجواهر نیز به طریق بدست آوردن خضرا با تیتر «در اشباهی کی فیروزه را به نحوه صنعت ساخته‌اند» و «کارشکنی فیروزه و معرفت خضرا» اشاره شده‌است. در جواهرنامه نظامی آمده میباشد: و معتمدان از متقدّمان صناعت جوهری، چنین حکایت کردند که در قدیم، اولیه کس که‌این صنعت به فعل آورده بود مدتی مدید از این کالا پیروزه‌های معمول می‌تولید و بر انگشتری‌ها می‌نشاند و به بهای تمام می‌فروخت و کسی واقف نمیشد که آن معمول میباشد. و ما یک‌سری نگین انگشتری نشانده در زمانه خود دیدیم که استادان وقت را در آن غلط افتادست از این معمولات، البته بعداز دوران بسیار، از آن نگین‌ها، برخی سوده شد (ساییده شد) و سپیدی اندرون آن ظواهر شد یا این که برخی بشکست و سپیدی آن پدیدآمد و مشخص شد که مصنوع آن معمول بودست و قلب پیروزه. در‌این زمانه از آن صنعت بیش تر از حد شدست و از آن سنگ اشکال بسیار آزمودند و مُهرها و تَعویذها و غیر آن میسازند و از بخش اعظمی، رونق بازار آن شکسته شد، وا... اعلم.

 

نگین‌های فیروزه در دو گردنبد طلا و جواهرات، به ترتیب، خمیر فیروزه‌ای رنگ و سفال لعابدار فیروزه‌ای می‌باشند. در سفرنامه‌ها نیز به تقلب در فروش فیروزه اشاره شده‌است. کرزن در سفرنامه‌ا‌ش نوشته میباشد: خریدار فیروزه در قضیهٔ صنعت های دستی بلندآوازهٔ مشرق زمین، می بایست تا قبل از اینً هشیار باشد. فنی است که بوسیلهٔ آن می توانند رنگ لاجوردی سیر را که خاص فیروزه اصل میباشد تا لحظه فروش، محفوظ دارا‌هستند، بدین ترتیب که فیروزه‌ها را تا روزی که به خریدار بدهند در ظروف گِلی نمناک نگاه می‌دارا هستند.

 

فیروزه Turquoise

 خرید انگشتر فیروزه

 

از اولی فیروزه های یافت گردیده در زمان مورخ می شود به فیروزه های به فعالیت برده گردیده در جواهرات کشف گردیده در مصر اشاره نمود.

این فیروزه ها در یک حرم سلطنتی که مرتبط با 6000 سال پیشین از ولادت میباشد، به دست آمده میباشد. 

در واقع سنگ جواهر فیروزه را نمادی از طلسم توان، پیروزی و حمایت محسوب می نمایند.

همینطور در زمان هزاران سال از سنگ جواهر فیروزه برای حفظ در قبال شرارت ها و دفع کردن بدی ها و برای جذب اقبال و شانس و بخت نیک استعمال می شده‌است.

 

در امپراطوری فارسی باستان، سنگ جواهر فیروزه را در مچ دست و یا این که دورگردن می آویختند و از آن برای مراقبت از خویش در قبال مرگ غیر طبیعی استعمال می کردند.

به کارگیری از سنگ فیروزه در جمهوری اسلامی ایران در واقع یک به جا مانده ملی میباشد که آن  را برای تزئین شی ها، مساجد و دیگر ساختمان های مهم در درون و بیرون مملکت گزینه به کارگیری قرار می دادند.

فیروزه یک کانی مات میباشد که در رنگ های زیبایی از آبی رنگ، سبز، زرد رنگ وجود دارا‌هستند.

این سنگ گران بها از عمر بسیار متعددی نیز برخوردار‌است.

از زمانه باستان تا کنون، سنگ فیروزه برای خاتم کاری و هم چنین در تولید جواهرات کاربرد داشته میباشد.

 

انگشتری مناسب استفاده روزانه

 خرید انگشتر فیروزه

 

انگشتر مطلوب دست کوچک

 

انگشتر‌هایی با نگین‌های کوچک با طرح قلبی صورت، مربعی، گرد یا این که بیضی برای تولید جلوه‌ای خوشگل بدین جور دست می بخشد.

 

نکته حائض اهمیت این میباشد که نسبت رینگ کلاً می بایست کوچکتر باشد.

 

شما همینطور میتوانید از انگشتر‌های نگینی کوچک با رینگ دقیق نیز به کار گیری فرمائید.

 

سایز مطلوب:

 

هیچوقت انگشتر تنگ دستتان نکنید، چون به مرور روزگار روی فرم انگشتتان تاثیر بدی میگذارد. لازم میباشد سایز به طور کامل مطلوب خویش را گزینش فرمائید.

 

 

 

رنگ، بسیار مهم میباشد:

 

کدام را ترجیح می‌دهید؟ طلایی، طلای صورتی، سپید و یا این که آن که در پباده سازی اش رنگ‌ها و سنگ‌های دیگری، زیرا سرامیک یا این که مرمر مستعمل میباشد؟

 

انگشتری مطلوب استعمال روزمره:

 

جور و صورت انگشتری که گزینش می کنید، بر حسب تمایل و ذوق و سلیقه‌ی شما انتخاب میگردد؛ ولی گزینش یک انگشتر برای استعمال‌ی روزمره بایستی کاربردی باشد و تمام نکات بالا را دارا باشد.

 

انگشتر منحصر مناسبات و مجالس قادر است دارنده سنگ‌های قیمتی باشد.

 

خرید گردنبند نقره دست ساز با الهام از طبیعت

 خرید انگشتر فیروزه

 

طبیعت و همه المان های جان دار در آن از مهم‌ترین پارامتر های تاثیر گذار در پباده سازی زیورالات، در زمان مورخ بوده اند. مدال هایی به صورت برگ، گوشواره هایی با الهام از صورت ستارگان و دستبند هایی با صورت حیواناتی همچون مار، از پاراگراف طرح های رایجی می باشند که بخش اعظمی از مارک های وسیع و سازندگان زیورآلات در ایجاد کلکسیون ها و محصول ها خویش از آنها الهام گرفته و به طور بدون واسطه و یا این که غیر بدون واسطه در طرح های خویش از آن‌ها استعمال کرده اند. اکثری از طرح با مرجع طبیعی پیچیده و دقیق میباشند و در فیض پیاده سازی چنین طرح هایی با فلز هایی قابل انعطاف و منعطف قابلیت پذیر میباشد. دربین کلیه فلزی ها و مواد نخستین ی جانور، فلز نقره یک کدام از دوستداشتنی ترین تعیین ها برای تولید طرح های پیچیده و دقیق میباشد و بدین ترتیب طبیعی میباشد که بخش اعظمی از زیورآلات نقره با طرح هایی از طبیعت به بازار عرضه شوند. این فرمان از دیر گشوده تا کنون رایج بوده و به همین سبب ساز میباشد که بخش اعظمی از زیورآلات نقره با سبک کلاسیک، از نظر طرح و مفهوم در رابطه تنگاتنگی با طبیعت قرار دارا‌هستند.استعمال از سنگ های قیمتی، برای مثال مروارید، در پباده سازی و تزئین زیورآلات نقره نیز از گزاره ایده های جالبی میباشد که طراحان از پیشین تاکنون دنبال کرده اند و به امداد آن طرح هایی مختص را به بازار ارائه داده اند. ادغام مروارید و نقره طرح هایی بسیار دقیق، کلاسیک و خوشگل را به وجود می‌آورد و پیروزی چنین طرح هایی حتی‌در دنیای مد مدرن نیز حتمی میباشد.

 

 

 

امروزه البته با حضور کریستال های رنگی و براق و همینطور سنگ های قیمتی، فصل جدیدی در پباده سازی زیورآلات نقره مقدمه شده‌است که‌این روزها آیتم دقت سازندگان زیورآلات قرار گرفته میباشد. مثلا، مارک سواروسکی در سال قبلی با یاری کریستال های براق و آبی‌رنگ خویش در کنار نقره، تصویری از یک دریاچه  در شبی مهتابی را به تصویر کشیده میباشد. آبی‌رنگ مختص کریستال های درخشانی که در دستبند ها و همینطور ساعت این کلکسیون گزینه دقت طرف داران به خرید گردن بند نقره قرار گرفت، دقت اکثری از مخاطبان این مارک را به خویش جلب کرد.کریستال های براق پایین کنیا و بخش اعظمی از سنگ های قیمتی به جهت ادغام رنگ های گوناگون و همینطور شفافیت دیده گیر خویش می‌توانند در جذابیت زیورآلات نقره نقش بسیار مهمی را بازی نمایند.

 

فیروزه کرمان

 انگشتر فیروزه

 

فیروزه کرمان معمولا جلای کمتری نسبت به فیروزه نیشابور داراست و از شفافیت بهتری برخوردار است. فیروزه نیشابور به جهت مواد تشکیلی دهنده و موادتشکیل دهنده مو جود در آن ، بسیار دیده نواز خیس و زیباتر میباشد. فیروزه نیشابور به جهت وجود زیاد عنصر آب درخشان خیس از فیروزه کرمان میباشد به همین عامل در خرید فیروزه کرمان و نیشابور ، فیروزه نیشابور جلای بیشتری را داراست.

فیروزه های استخراج گردیده از معادن نیشابور معمولا قشنگ خیس از فیروزه های کرمان می باشند و از نقش و نگار های خوشگل تری فایده مند می‌باشند. شجر های زیبایی که روی سنگ های فیروزه ی نیشابور موجود هست بسیار خوشگل خیس از شجر های فیروزه کرمان هست.

یکی‌از دیگر از مواقعی که فیروزه کرمان را با فیروزه نیشابور متمایز مینماید احیا کردن سنگ های کرمان میباشد . سنگ های فیروزه ای کرمان به جهت اینکه رنگ آبی رنگ کمرنگ تری دارا‌هستند و از رنج و زیبایی بالایی برخوردار نیستند احیا می‌شوند . احیا کردن این سنگ ها برای تقویت رنگ و رنج سنگ آن می‌باشد . در احیا کردن چسبی به اسم رزین به سنگ فیروزه کرمان میزنند تا بعد از احیا مشقت و استحکام آن ارتقاء یابد . در رمز تا راز دنیا فیروزه نیشابور از زیبایی و کیفیت و قیمت بسیار بالا تری نسبت به فیروزه کرمان برخوردار‌است. سنگ گرانبها فیروزه ی نیشابوری برای ایجاد وسایل بسیار متعددی استعمال میشود ولی سنگ فیروزه کرمان به جهت نداشتن مقاومت بسیار بالا و اینکه زیبایی فیروزه نیشابور نسبت به فیروزه کرمان برتری داراست بیش تر برای تولید گونه های تسبیح فیروزه ای و یا این که ایجاد انگشتر فیروزه ای زنانه و مردانه و گونه های جواهرات همگانی متعددی به کار گیری می گردد. فیروزه نیشابور مطمئنا از کیفیت و مرغوبیت بیشتری نسبت به فیروزه کرمان برخوردار‌است . در‌حالتی که برای خرید فیروزه میخواهید هزینه متعددی بکنید تا فیروزه زیبایی را داشته باشید بدون شک فیروزه نیشابور بهتر از فیروزه کرمان است.

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد