x تبلیغات
مرجع مقالات رسمی صنعت جواهر سازی

دیگر خواص عقیق کبود

 خرید انگشتر فیروزه

 

* اینجانب پاراگراف از خاصیت عقیق کبود برای متعالی شدن، شادابی و متانت روح بسیار مفید میباشد.

* از دیرباز، قبایل و ملل دیرین دنیا، عقیق را سنگ مقدسی می می داند اند و آن را از خویش بدور نمی کرده اند، عقیق سنگی میباشد که آن را حرز و پشتیبان بشر در مقابل بلایا و حادثه ها به ویژه در نبرد ها می شمارند. انگشتر عقیق برای ارتقاء درآمد و رونق کسب و فعالیت و آسوده شدن امور بسیار اثر گذار میباشد.

* انگشتر عقیق برای دوری از خون‌ریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار اثر گذار میباشد.

* انگشتر عقیق برای تقویت نقاط متعدد تن و برقراری تعادل و هماهنگی در آن‌ها بسیار موثر میباشد.

* استعمال از انگشتر عقیق کبود و به صورت کلی دیگر عقیق ها اثرات فراوانی داراست و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از دور و اطراف و سبب ساز پاک سازی هاله ای از انرژی های منفی می‌شود.

* انگشتر عقیق برای گرانقدر، شادابی و وقار روح و همینطور بر طرف شدن اندوه و غصه و اندوه های روحی بسیار اثرگذار میباشد.

* از سایر خاصیت عقیق کبود این میباشد که در مقابل فروغ و روشنایی اشکالی همانند حباب یا این که کندوی زنبور از خویش نمایان میکند. خاصیت عقیق کبود برای بلندمرتبه، شادمانی و ادب روح و همچنین بر طرف شدن اندوه و غصه و حزن های روحی بسیار مثمر ثمر می‌باشد. در قبل اکثری از ائمه اطهار (ع) از انگشتر عقیق به کارگیری می کرده اند و بر خاصیت و اهمیت انگشتر عقیق در گشایش روزی و دفع بلایا تاکید می کردند.

 

 

محافظت و شارژ

حفظ از عقیق بسیار بی آلایش میباشد. برای شارژ می‌توانید آن را هفته ای یک توشه در آب سرازیر بشویید و بعد از آن به بازه زمانی کوتاه در مقابل اشعه خورشید قرار دهید

 

 

 سنگ به دنیا آمدن ماه

این گوهر نسبتاً برای همگی متولدین ماه های خورشیدی به

 

گردنبند پسرانه نقره : بیش از ۶۰مدل خاص گردنبند نقره پسرانه +قیمت

  خرید انگشتر فیروزه

 

در‌این کاغذ اشکال گردن بند پسرانه نقره (necklace) با طرح های متنوع جمع آوری شده‌است. مثال های مدال نقره پسرانه در عین نازکی طرح و نقش بسیار خاصی دارا‌هستند که با خلاقیت بسیار درست شده اند تا پاسخگوی نیاز هر ذوق وسلیقه ای باشند. به‌دنبال همت شده‌است طرح های بسیار متنوعی ارائه شود. یاور شرف آنلاین باشید.

 

 تصاویر اشکال گردن آویز پسرانه نقره

در‌این بخش تنی چند از زیباترین اشکال گردن بند پسرانه نقره را مراعات خواهید نمود. اعتنا داشته باشید که‌این عکس ها جزو تولیدات شرف آنلاین نیستند البته برخی از آنها قابلیت و امکان پیشنهاد به طور منحصر را دارا‌هستند. در صورتی‌که که مدلی را تعیین کردید می‌توانید عکس آن گردن آویز پسرانه را برای بخش پشتیبانی وبسایت شرف آنلاین بفرستید تا بها و زمانه تولید آن گزینش گردد. همینطور برای مشاهده محصول ها وبسایت شرف انلاین بر روی لینک و پیوند مدال پسرانه کلیک نمائید.

 

کلیه تولیدات شرف آنلاین از نقره اصل با عیار ۹۲۵ تاسیس شده است که دارنده دوام و زیبایی خاصی میباشد. علاوه بر این قضیه نگین ها و سنگ های به عمل برده گردیده در تولید ها پسرانه همه معدنی میباشند و سرشار از خاصیت میباشد. مثلا مدال پسرانه شرف شمس گردنبندی خوشگل و با خاصیت متفاوت میباشد. ارتقاء رزق و روزی، دفع دیده جراحت، برطرف کردن ناراحتی و سهل وآسان شدن امور از گزاره خاصیت این محصول ها دوست داستنی میباشد. مدال پسرانه نقره شرف شمس با سنگ شرف شمس اصل ارائه گردیده و دارنده حکاکی شرف شمس در حین مقرر و با رعایت آداب میباشد. همینطور از سایر محصول ها می شود به گردن آویز پسرانه با نگین حدید صینی اشاره نمود. حدید صینی سنگی شگفت انگیز با خواصی مختلف میباشد. سنگ حدید صینی با ذکر ها حکاکی گوناگون و با خاصیت متفاوت در تارنما شرف آنلاین قابل پیشنهاد میباشد. سنگ حدید صینی خاصیت گوناگونی داراست که از پاراگراف آنها می شود به ارتقاء رزق و روزی، فراری دادن اجنه و برطرف شدن دیده آسیب و اثر آن اشاره نمود.

 

 

 چند دیگر از گونه های دسته مدال پسرانه نقره

پیرو با تصاویر بسیار یگانه و خوشگل از سایر اشکال گردن بند پسرانه نقره هم پا شما خوا‌هیم بود. تنی چند از این انگشترهای پسرانه امکان تولید به طور سفارشی با قیمتی مطلوب را دارا میباشند. برای استعلام ارزش و قابلیت تولید هریک میتوانید با بخش پشتیبانی تارنما شرف آنلاین در رابطه باشید.

 

گیاهانی که طلا جذب می کنند

 خرید انگشتر فیروزه

 

فیتوماینینگ

"فیتوماینینگ" اسم طریق ی طلایابی می‌باشد که از گیاهان برای استخراج طلا جواهرات از خاک به کار گیری مینماید. برخی از گیاهان این خصوصیت را دارا هستند که از روش ریشه هایشان فلزاتی زیرا کادمیوم، روی و نیکل را به خویش جذب نمایند. طی سالهای اکثری محققان، استعمال از به این شکل گیاهانی را موسوم به انباشته گرها برای زدودن آلودگی طی باز‌نگری قرار دادند. بدین رخ معلوم شد انباشته گری برای طلا جواهرات نیست به دلیل آن که طلا جواهرات به سادگی در آب قابل حل شدن نیست. به همین علت از روش طبیعی برای تصاحب کردن این ذرات بواسطه ریشه هایشان مو جود نیست.

 

متخصص فیتوماینینگ و شیمی دان زیست محیطی "کریس آندرسون"، بر این یقین هست که پایین حالت شیمیایی مختص، خواص حلالیت برای طلا و جواهرات را می اقتدار بوجود آورد.

 

اندرسون، 15 سال پیش نشان اعطا کرد که خردل می‌تواند طلا جواهرات را از خاک شیمیایی دربردارنده ذرات طلا جواهرات، جذب نماید. که‌این شیوه دربرگیرنده کشف کردن گیاهی با رویش سریع با عده برگ بسیار، همچون خردل، آفتابگردان و تنباکو هست.

 

 هنگامیکه گیاه به بالاترین طول خودش می رسد، خاک با مخلوط ماده شیمیایی که قابلیت و امکان حل شدن طلا و جواهرات را مهیا می نماید، تغذیه می‌گردد. و زمانیکه گیاه عرق میکند، آب به بالا کشیده می گردد و از منافذی که بر روی برگ های گیاه موجود است، بیرون میگردد.

 

اندرسون دراین باره میگوید که رسول طلا جواهرات به گیاه، آسوده و بیرون کردن آن کاری مشقت بار محسوب میشود.

 

طلا و جواهرات رفتاری گوناگون در ماده گیاه دارااست و زمانی گیاه سوزانده شود، بعضا از این طلا جواهرات به خاکستر گیاه باقی خواهند ماند و ولی بعضی دیگر از در میان می روند.

 

طلای جان دار در گیاهان به شکا نانو ذرات میباشد و قابلیت و امکان بخش اعظمی در صنعت شیمی دارااست.

 

در پایان، اندرسون بسیار تاکید دارااست که فیتوماینینگ طلا و جواهرات، هیچ زمان نخواهد توانست جای معدن کاوی طلا و جواهرات را به خودش اختصاص دهد.

 

تاریخچه سنگ فیروزه

 خرید انگشتر فیروزه

 

فیروزه یکی‌از اولی سنگهایی می باشد که به جهت رنگش استخراج شد. رنگ آن بسته به واحد سنجش آهن و مس جانور در ادغام، از آبی‌رنگ آسمانی تا سبز متغیر میباشد.فیروزه سنگی بسیار پیچیده و وسواسی میباشد به دلیل آن که برای تشکیل آن بایستی گونه مطلوب مواد معدنی در مکانی مطلوب به مدتی بسیار بسیار طولانی (میلیونها سال) بماند.مصریان فیروزه را “سنگ معاش” نامیدند، سابق ترین جواهراتی که با این سنگ تشکیل شده، چهار گردن بند هست که در دستان جسد مومیایی ملکه “زر” یافت شده‌است؛ وی نزدیک به سال 5500 پیش از تولد بر مصر فرمانروایی نموده است.

 

فیروزه در تبت از احترام متعددی برخوردار بوده و در تمام روزگار معاش فرد همراهش میشد. تحت عنوان پول رایج و سنگی با ارزش معامله می گردیده که حتی از طلا و جواهرات هم گرانبهاتر بوده میباشد .مرتبه مشقت فیروزه 6 هست و ساختار کریستالی سه شیب دارااست.

 

در رابطه سنگ فیروزه

 

مس برهان اصلی استارت پروسه تشکیل فیروزه هست. فعل و انفعالات گرمایی ناشی از ماگماهای داغ آتشفشانی هنگام تکان به سطح زمین، فلدسپاتهای همسایه آنها‌را تجزیه کرده و آلومینیوم آزاد مینماید، اسید فسفریکی که از آپاتیت ها (سنگهایی که معمولاً نزدیک معادن مس یافت نمیشوند) می گذرد، فسفر مایحتاج عکس العمل را مهیا می‌کند. سفره های آب زیرزمینی نیز باید به برهه زمانی میلیونها سال تحت سنگهای صاحب خانه فیروزه باشند. درحین اینکه زمین جابجا گردیده، کوهها افراشته شدند و دریاها صورت گرفتند و ناپدید شدند، این مخازن مس، آلومینیوم و فسفر می بایست ذیل فشار باقی می ماندند تا به طور کاملً کم آب شوند.

 

خواص معدنی فیروزه

 خرید انگشتر فیروزه

 

در كتاب علامه مجلسي روايت از پیامبر اكرم(صل الله علیه و آله وسلم): هر كس فيروزه را در روز يك با ر نگاه كند پنج توشه در فردوس به رويش گشوده مي شود.

 

دومين روايت : اولين هديه اي كه خدا به فرستاده اكرم(ص) در غار حراء سنگ فيروزه بود و از طريق جبرئيل به ايشان داده شده‌است.

 

حضرت امام راست گو (علیه السلام) می‌فرماید حاجتمند نمیشود دستی که انگشتر فیروزه در آن باشد ونیز فرستاده پروردگار میفرماید آفریدگار دستی که درآن انگشتر فیروزه باشد را محروم بر نمی گرداند.

همینطور در برخی احادیث آمده میباشد که:

 

الف) سبب بى نيازى و دورى فقر مى گردد.

ب) جهت ايجاد فرزند مؤثر میباشد.

ج) در استجابت دعا مؤثر می‌باشد.

د) برهان فتح و پيروزى می باشد.

هـ) به دور گرداننده دردها از ديدگان هست.

و) موجب گشايش سينه مى گردد.

ز) قوت دل را زيادمى كند

ح) سبب برآورده شدن حاجات مى شود.

 

 

يكى از خادمان امام هادى (عليه السلام) از آن حضرت جهت زيارت على بن موسى الرضا اذن هجرت به سرزمين طوس گرفت. حضرت به وی فرمودند: انگشترى با نگين عقيق رنگ زرد به همپا داشته باش كه بر روى آن حك گردیده باشد «ماشاءالله لاقوه الا بالله استغفرالله» و بر آن سوى نگين «محمد و على» حك كن.

 

خادم مى گويد: از نزد امام بيرون شدم و انگشترى را طبق فرمان امام تهيه كردم و مجدداً براى خداحافظى به حضور امام رفتم. فرمودند: انگشترى ديگر با نگين فيروزه بايد همراهت نمايى كه در بين طوس و نيشابور شيرى با تو روبه رو مى شود و قافله را از روش رفتن بازمى دارااست، به سوى آن شير رفته و انگشتر را نشانش مى دهى، به وی بگومولاى اینجانب مى گويد از روش كنار برو. آن گاه بیش تر كرد، بايد نقش روى انگشتر الملك لله و سمت ديگر آن «الملك لله الواحد القهار» باشد كه انگشتر حضرت على (عليه السلام) اين نقش را داشته هست. كه آن سپرى در قبال درندگان و برهان پيروزى در جنگهاست.

 

 

 

 

 

چطور از اصل بودن فیروزه مطمئن شویم؟

 خرید انگشتر فیروزه

 

تشخیص اصالت فیروزه کاری بسیار طاقت فرسا هست و برای اشخاص فن‌ای نیز تشخیص اینکه فیروزه نیشابور یا این که کرمان می‌باشد، بسیار طاقت فرسا میباشد که متاسفانه در بازار در برخی مورد ها فیروزه کرمان یا این که دامغان را با ارزش بالا به جای فیروزه نیشابور می فروشند. بدین ترتیب در‌حالتی که قصد خرید فیروزه با بها بالا دارید بی تردید از فروشنده شناسنامه اصلی بودن و نیشابوری بودن درخواست کنید.

 

فیروزه اهل ایران و غیرایرانی

 

تشخیص فیروزه کشور‌ایران و غیر اهل ایران معمولی هست. فیروزه‌های آمریکایی در کشور‌ایران نادر‌اند و فیروزه تبت رنگ پر‌نور‌خیس و سطح صاف‌تری نسبت به فیروزه اهل ایران داراست. رگه‌های روی فیروزه اهل ایران اکثرا به طور رخنه‌‌های درشت و تیره میباشند البته رگه‌های فیروزه تبتی موقعیت نازک و مویی دارااست. به‌طور کلی فیروزه اهل ایران زبر‌خیس هست. همینطور فیروزه‌های تبتی به طور تکه‌های ریز استخراج می‌گردد که سبب ساز می‌گردد روی رکاب انگشتر از یک‌سری سنگ به طور کوبیده گردیده استعمال گردد. فیروزه‌های ریز اهل ایران در هنر مینا‌کاری به کار گیری می شوند.

 

فرآوری سنگ فیروزه

 

در برخی موردها توسط حرارت بالا رنگ آبی‌رنگ فروزه را تقویت میکنند تا ارزش آن طولانی تر شود. همینطور بوسیله تزریق رزین یا این که روغن‌های منحصربه‌فرد باطن فیروزه، استقامت فیروزه را طولانی تر می کنند.

 

خواص و فواید درمانی یاقوت

 خرید انگشتر فیروزه

 

واص درمانی یاقوت

یاقوت دسته متبلور و سرخ رنگ کوراندوم می باشد، که بعداز الماس دشوار ترین کانی است. کوراندوم نیز از کانی های سنگ های آذرین هست. این سنگ دارنده خاصیت اکثری میباشد که به شرح آن میپردازیم :

 

آویز یاقوت، سبب ساز دوری از لخته شدن خون در تن میشود و از سکته خودداری می‌نماید. و از ابتلا به بیماری های ویروسی خطرناک و واگیر دار خودداری می‌کند.

 

چنانچه به صورت دایم یاقوت را یار و همدم خویش داشته باشید، در دیده مردم با هیبت جلوه گر میشود و درآمدش رونق میگیرد. همینطور منجر ارتقاء شم شجاعت میشود و علامت اقبال، وفاداری، گنج و برکت می باشد.

 

این گوهر، به وجود آورنده بهروزی، علاقه ورزی و متانت در شخص می گردد. برای دختران برنا و دم شانس، به روزی به یار می‌آورد. حزن را بدور مینماید و شور را میاورد و انرژی های مثبت را جذب می‌کند، به همین باعث یاقوت را دلیلی برای شادابی و ادب میدانند.

 

یاقوت، سنگی بسیار لبریز انرژی بوده و نیروزی شفابخشی و تطهیر بالایی را دارد. اثرگذار برای تهیه گردش خون و دستگاه گوارش و بیماری هایی زیرا رعشه، صرع، میگرن هست و روان را آهسته می‌کند.

 

همینطور برای التیام دردهای روماتیسمی و مفصلی، درد های جراحی و نقرس بسیار موءثر میباشد. برای رفع شوره رمز، آلرژی های پوستی و رفع جوش های رخ کاربرد داراست، و برای بیماری های تیروئید، لوزالمعده، لکنت گویش و تارهای صوتی موءثر است.

 

برای بیماری های خونی توصیه شده‌است. در قضیه ناباروری و ناتوانی جنسی به فعالیت می رود و درد قاعدگی را کاهش می‌دهد.

 

و در انتها، یاقوت قرمز‌رنگ برای معالجه بیماری های قلبی و مبتلایان به سرطان خون مستعمل می باشد، و استدلال تصفیه و تهیه فشارخون میباشد

فیروزه

 

تراش سنگ فیروزه

خرید انگشتر فیروزه

 

تراش فیروزه

تراش نگین فیروزه بوسيله چرخی بوده که از سنباده و صمغ ادغام کرده میسازند .

سنباده را از بدخشان و صمغ را از هندوستان می‌آورند .

تراشنده با دست راست چرخ را می گرداند و فيروزه را با دست چپ برروی چرخ می‌گذارد .

برای آنکه انگشتش ساييده نشود، قطعه‌ای چرم يا پارچه يا چوب به انگشت بسته آن را محفوظ نگه می داشت .

قبلی از به کار گیری از اين چرخ ها، فيروزه را روی سنگ‌های زبری که در ‌کوه‌ها پيدا می گردیده‌اند،

می تراشيدند و وضع و اوضاع تراش آن به صورت ساييدن بود . فعلا هم فيروزه‌های ريز را به به عبارتی وضع و اوضاع می تراشند .

فيروزه، پس از تراش، جلا داده میشود .

 

برروی سنگ صيقلی با قطعه چرمی با خاک فيروزه که هنگام تراش پيدا میشود .

 

تراش فیروزه

پرداخت دادن عمل اطفال هست و يک نفر جلادهنده برای سه نفر تراشنده کافی میباشد .

صورت تراش بستگی به اندازه و صورت اصلی دانه و قطعه فيروزه دارااست .

از ميان انواع دو صورت متداول و مرغوب می‌باشد . يکی پيکان که مخروطی میباشد .

ديگری مسطح که پهن و صاف میباشد . قطعه پيکانی هر چه بيشتر برجستگی داشته باشد، نقطع ی عطف آن تندتر، مرغوب‌خیس و مناسب‌خیس میباشد . ولی فيروزه‌هایی که نازک باشد به عمل تراش پيکانی نمی آيد و آنان‌را مسطح می تراشند .

درصورتی که ضخیم باشد تقريبا بيضی تراشيده می شود که روی آن محدب می باشد .

هرچه تحدب آن زيادتر باشد، مرغوب‌خیس می باشد . تراش پيکانی اختصاصی فيروزه خوشرنگ میباشد .

زيرا در‌صورتی‌که فيروزه نادر رنگ باشد و پيکانی تراشيده شود، نقطع ی عطف و بالای آن بواسطه ظرافت پذیرش شعاع فرنگی مینماید و

 

شناسایی فیروزه

 خرید انگشتر فیروزه

 

فیروزه را می قدرت با رنگ ابی آسمانی اش، ابی سبز یا این که سبز سیبی و شفافیت روغنی تا ماتش شناسایی کرد.

به علاوه معیار مشقت 5 تا 6 آن منجر گردیده که از سنگ های جواهر شبیه مانند کریسوکولا، واریسیت و اسمیتزونیت متمایز شود.

مشقت آن به تشخیص این سنگ از مثال های شبیه یا این که ترکیبی یاری مینماید. 

 

 

 

فیروزه: خاستگاه و منابع

فیروزه به طور جمع های خوشه ای صورت در سوراخ ها یافت میگردد.

شایسته ترین گونه فیروزه در شمال شرقی جمهوری اسلامی ایران جای‌دارد.

ذخایر دیگری نیز در افغانستان، آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، اسرائیل، مکزیک، تانزانیا و ایالات متحده چشم میشوند.

 

رنگ فیروزه

فیروزه صرفا سنگ جواهری میباشد که با پیدا شدنش رنگ جدیدی معرفی شد.

فیروزه را گهگاه با مالاکیت یا این که کیرزوکولا مخلوط می‌کنند که سبب می‌شود ظواهر چندرنگی سبز و ابی بگیرد.

فیروزه ای که در ایالات متحده یافت می گردد بیش تر دربردارنده آهن می باشد تا آلمینیوم به این ترتیب ترکیبی از فیروزه و کالکوزیدریت می باشد.

از آنجایی که دارنده آهن میباشد به رنگ سبز می‌باشد.

فیروزه تماما آبی رنگ کیمیا میباشد و معمولا با رنگ های قهوه ای، خاکستری تیره یا این که سیاه مخلوط شده‌است.

این رنگ ها در اثر مواد معدنی یا این که صخره درونگیر فیروزه تولید شدند که به آنان بوگان فیروزه نیز می‌گویند.

دوستداشتنی ترین رنگ فیروزه آبی‌رنگ آسمانی (بدان ابی تخم سینه سرخ یا این که آبی رنگ فارسی می‌گویند) و بعداز آن ابی- سبز یا این که سبز سیبی می باشد.

 

شناخت و ارزش فيروزه

 انگشتر فیروزه

 

انواع گوناگون فيروزه دربرگیرنده دانه‌اي ريز، فيروزه ريز، کمپاکت، متخلخل، کليراي، خوشه‌اي، دندريتي و گاهي پوششي هست. فيروزه در ظاهرً به طور نامتبلور و به طور رگه و دانه‌هاي متفرق در باطن سنگ مامان يافت مي‌شود و غالباً به طور نهان بلور هست. ميزان بلوره‌هاي فيروزه در طبيعت بسيار نادر می باشد و به علت جلاپذيري و رنگ جذاب آیتم اعتنا بوده می‌باشد.

 

فيروزه به رنگ‌هاي آبي آسماني، آبي مايل به سبز، سبز مايل به زردرنگ، خاکستري مايل به سبز، آبي نيلي و آبي مايل به سفيد موجود هست. رنگ آبي آسماني گونه مرغوب آن میباشد و سبز مايل به زرد رنگ جور نامرغوب.

 

در صورتي که ميزان مس جانور در کاني زياد باشد به رنگ آبي در صورتي که آهن زياد داشته باشد به رنگ سبز و در رخ وجود آلومينيم زياد به رنگ سفيد ديده مي‌شود که به ترتيب قیمت آن کاهش مي‌يابد يعني رنگ آبي گرانبها‌ترين مدل فيروزه می‌باشد.

رنگ فيروزه ممکن می‌باشد به تدريج به رنگ سبز تغيير نماید. علت اين فرمان قرار به دست آوردن کاني به بازه زياد در فروغ شديد و يا حرارت می‌باشد که سبب رنگ پريدگي و در نتيجه نادر بها شدن کاني مي‌شود. رنگ آبي فيروزه نتایج از cu2t آبدار میباشد در صورتي که آب از دست برود رنگ آن سفيد مي‌شود مانند کات کبود که در اثر حرارت آب تبلور خویش را از دست داده و زیرا يون ديگري در محيط نیست، به رنگ سفيد در مي‌آيد.

 

فيروزه دو رنگ را ابرش مي‌نامند. بعضي اشکال فيروزه را سست و سفيد فام را در روغن مي‌گذاشتند و رنگش فعلاً برجسته‌خیس ولي بعد از چندي رنگ آن زايل مي‌شد. در حالتی‌که چربي به فيروزه ماليده شود سبز مي‌گردد.

 

رنگ خاکه فيروزه سفيد و گاهي سبز پر‌نور می‌باشد. فيروزه مصنوعي را از نقاشی کردن سنگ «مها» به‌دست مي آورند که با اسم خضرا ناميده مي‌شد. اين فيروزه در رخ شکستن از فيروزه اصل تشخيص داده مي‌شد زیرا سطح شکستگي آن سفيد بود.

 

فيروزه سنگ رسوبي فسفاته می باشد. اين کاني در اثر هوازدگي سنگ ميزبان رنگ خویش را از دست مي‌دهد، لذا براي تهيه مثال مرغوب اين کاني بايد از سنگ‌هايي که ذیل تاثير هوازدگي قرار نگرفته‌اند، به کار گرفت.

 

در اثر آزمايش با فوتک فيروزه سوراخ برداشته و رنگ قهوه‌اي پوسته پوسته پيدا مي‌نماید و رنگ شعله هم سبز کدر مي‌شود.

 

فقط کاني که شباهت زيادي به فيروزه داراست (کريزوکلا) میباشد ولي به علت اختلاف سختي مي‌اقتدار آنها را از هم تشخيص اعطا کرد. در اثر آزمايش با فوتک فيروزه پوسته پوسته قهوه‌اي مي‌شود ولي کريزوکلا تغيير نمي‌نماید.فیروزه

 

جواهرفروشان براي تشخيص فيروزه از فوتک به کار گیری مي‌نمایند بدين رخ که سطح پشتي فيروزه را ذیل تاثير شعله قرار مي‌دهند، آن گاه با ذره‌بين‌هاي چشمي محل حرارت داده گردیده را مشاهده مي‌نمایند. در چهره پوسته پوسته قهوه‌اي شدن فيروزه می باشد.

پيش‌خیس اين کاني فقط از سنگ فيروزه به دست مي‌آمد ولي امروزه همانند ديگر کاني‌ها مصنوعي نيز فرآوري مي‌شود به سیرتکامل‌اي که حتي تشخيص طبيعي يا مصنوعي بودن آن براي کارشناسان نيز بسيار مشقت بار می‌باشد.

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد